Kanały naziemne TVN emitują o prawie połowę więcej reklam addressable TV niż przed rokiem
W okresie styczeń-wrzesień 2024 reklam w modelu addressable TV najwięcej było w TTV (fot. materiały prasowe)
Stacje naziemne TVN Warner Bros. Discovery po trzech kwartałach 2024 roku wyemitowały łącznie 330,9 tys. spotów reklamowych w modelu addressable TV, czyli o 47,3 proc. więcej, niż rok wcześniej - wynika z analizy Jana Baczyńskiego, client director w EssenceMediacom Poland, przygotowanej dla "Presserwisu" na podstawie danych Nielsen Media.
Biuro reklamy TVN Media na początku października 2022 roku wprowadziło do oferty możliwość zakupu spersonalizowanych reklam telewizyjnych kierowanych do wybranych gospodarstw domowych. Reklamy w modelu addressable TV dostępne są w TVN, TVN Siedem i TTV. W okresie styczeń-wrzesień 2024 roku najwięcej było ich w TTV - 131,5 tys. (o 46,2 proc. więcej, niż rok wcześniej). TVN Siedem wyemitował 130 tys. reklam w tym modelu (o 63,5 proc. więcej), a TVN - 69,4 tys. (o 26 proc. więcej).
Udział spotów addressable TV wśród wszystkich reklam w kanałach naziemnych TVN Warner Bros. Discovery wyniósł 1 proc. wobec 0,7 proc. rok wcześniej.
- Znaczący wzrost liczby wyemitowanych reklam w ramach addressable TV potwierdza, że ten sposób komunikacji dynamicznie się rozwija - komentuje Jan Baczyński, client director w EssenceMediacom Poland. - Wciąż istnieją jednak niewykorzystane możliwości, co widać po tym, że tylko nieliczne stacje oferują możliwość przeprowadzania kampanii w ten sposób. Rozszerzenie oferty o większą liczbę stacji, które umożliwiałyby dynamiczną podmianę reklam, mogłoby jeszcze bardziej przyspieszyć wzrost popularności tego modelu - uważa ekspert. Baczyński przyznaje jednocześnie: - Wśród naszych klientów zauważamy duże zainteresowanie, które przekłada się na znaczący wzrost przeprowadzonych kampanii addressable TV w bieżącym roku.
Model dynamicznej podmiany reklamy, czyli addressable TV, polega na nałożeniu na tradycyjne bloki reklamowe emitowane w telewizji liniowej alternatywnych bloków, zawierających spersonalizowany zestaw reklam dostosowany do indywidualnych cech użytkownika. Reklamy dostarczane są drogą internetową i nakładają się na blok liniowy.
(KOZ, 09.11.2024)