Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 09, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kanały naziemne TVN emitują o prawie połowę więcej reklam addressable TV niż przed rokiem

W okresie styczeń-wrzesień 2024 reklam w modelu addressable TV najwięcej było w TTV (fot. materiały prasowe)

Stacje naziemne TVN Warner Bros. Discovery po trzech kwartałach 2024 roku wyemitowały łącznie 330,9 tys. spotów reklamowych w modelu addressable TV, czyli o 47,3 proc. więcej, niż rok wcześniej - wynika z analizy Jana Baczyńskiego, client director w EssenceMediacom Poland, przygotowanej dla "Presserwisu" na podstawie danych Nielsen Media.

Biuro reklamy TVN Media na początku października 2022 roku wprowadziło do oferty możliwość zakupu spersonalizowanych reklam telewizyjnych kierowanych do wybranych gospodarstw domowych. Reklamy w modelu addressable TV dostępne są w TVN, TVN Siedem i TTV. W okresie styczeń-wrzesień 2024 roku najwięcej było ich w TTV - 131,5 tys. (o 46,2 proc. więcej, niż rok wcześniej). TVN Siedem wyemitował 130 tys. reklam w tym modelu (o 63,5 proc. więcej), a TVN - 69,4 tys. (o 26 proc. więcej).

Udział spotów addressable TV wśród wszystkich reklam w kanałach naziemnych TVN Warner Bros. Discovery wyniósł 1 proc. wobec 0,7 proc. rok wcześniej.

- Znaczący wzrost liczby wyemitowanych reklam w ramach addressable TV potwierdza, że ten sposób komunikacji dynamicznie się rozwija - komentuje Jan Baczyński, client director w EssenceMediacom Poland. - Wciąż istnieją jednak niewykorzystane możliwości, co widać po tym, że tylko nieliczne stacje oferują możliwość przeprowadzania kampanii w ten sposób. Rozszerzenie oferty o większą liczbę stacji, które umożliwiałyby dynamiczną podmianę reklam, mogłoby jeszcze bardziej przyspieszyć wzrost popularności tego modelu - uważa ekspert. Baczyński przyznaje jednocześnie: - Wśród naszych klientów zauważamy duże zainteresowanie, które przekłada się na znaczący wzrost przeprowadzonych kampanii addressable TV w bieżącym roku.

Model dynamicznej podmiany reklamy, czyli addressable TV, polega na nałożeniu na tradycyjne bloki reklamowe emitowane w telewizji liniowej alternatywnych bloków, zawierających spersonalizowany zestaw reklam dostosowany do indywidualnych cech użytkownika. Reklamy dostarczane są drogą internetową i nakładają się na blok liniowy.

(KOZ, 09.11.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.